
테슬라(TSLA)는 일요일 1분기 인도 및 생산량이 추정치를 상회했다고 보고했는데, 이는 테슬라가 전 세계적으로 시작한 가격 인하가 수요를 증가시키고 있음을 나타냅니다.
분기 동안 Tesla는 전 세계적으로 422,875대를 인도했으며 이는 EV 제조업체의 역대 최고 기록입니다. 이 수치는 421,000개를 약간 넘는 배송에 대한 거리 추정치를 간신히 웃돌았습니다. Tesla는 또한 분기 동안 440,808대의 차량을 생산하여 432,500대의 차량 추정치를 쉽게 넘어섰습니다. Tesla는 지역별로 판매를 나누지 않지만 모델 3와 모델 Y SUV의 글로벌 판매는 미국과 해외에서 두 차량의 가격 인하로 급증했습니다.
Tesla는 1월 초 중국에서 먼저 가격을 인하했습니다. 중국산 모델 3는 13.5%, 모델 Y는 10% 인하되었습니다. Tesla는 모델 3 RWD가 6.4% 하락하고 모델 Y Long 범위가 거의 20% 하락하면서 미국에서 가격을 인하했습니다. 미국 내 판매는 1월 초 IRS가 모든 모델 Y 버전을 세금 공제 자격을 위해 $80,000 MSRP 가격 한도 아래로 떨어뜨리도록 허용했을 때 훨씬 더 크게 증가했습니다. 그 이후로 IRS 판결 이후 모델 Y의 생산 대기 시간이 상당히 밀려난 것으로 알려졌다.
Tesla CEO Elon Musk는 회사의 4분기 실적 발표에서 Tesla가 연간 180만 대의 차량을 인도할 것으로 예상했으며 생산 차질이 없다면 200만 대의 인도가 가능할 것이라고 말했습니다. 회사는 또한 2023년 하반기에 많은 기대를 받고 있는 사이버트럭이 생산에 들어갈 것이라고 밝혔습니다.
마지막으로 Tesla는 납품 보고서에서 4월 19일 수요일 시장 마감 후 1분기 재무 결과를 게시할 것이라고 밝혔으며 투자자 콜은 같은 날 오후 5시 30분(동부 표준시)으로 예정되어 있습니다.
Dow Jones는 S&P 500 및 Nasdaq 선물과 함께 일요일 저녁 개장합니다. 사우디가 주도하는 OPEC+의 갑작스러운 원유 감산과 함께 테슬라 납품에 초점이 맞춰져 있습니다.
지난 주 주식 시장 랠리는 은행의 두려움이 사라지면서 강한 움직임을 보였습니다. 주요 지수는 많은 주요 주식이 매수 신호를 보내거나 설정하면서 주요 수준을 되찾았습니다.
일요일 1분기 납품 및 생산 수치를 보고했는데, 엄청난 가격 인하 덕분에 판매가 기록을 세웠지만 보기에는 미치지 못했습니다. 중국 EV 라이벌 BYD (BYDDF), Nio (NIO), XPeng (XPEV) 및 Li Auto (LI)는 이미 3월 및 1분기 판매량을 보고했습니다. Tesla 주식은 금요일 매수 포인트를 돌파했지만 200-200- 일 이동 평균. LI 주식은 매수 포인트 바로 아래에 있습니다. BYD 주식은 거의 공격적인 진입으로 반등했습니다. XPeng과 Nio 주식도 상승세를 보이고 있지만 할 일이 있습니다.
한편 GM(General Motors), STLA(Chrysler-parents Stellantis) 및 기타 여러 자동차 제조업체는 월요일 미국 1분기 판매량을 발표할 예정입니다. Ford Motor (F)는 화요일에 출시될 예정입니다. STLA 주식은 GM과 대부분의 다른 전통적인 자동차 제조업체가 수리 작업을 필요로 하는 동안 구매 지점 근처에 설정되고 있습니다.
주식 시장 랠리
주식 시장 랠리는 지난주에 부진하게 시작했지만 수요일부터 결정적인 강세 전환을 시작하여 거의 주간 최고치를 마감했습니다.
다우 존스 산업 평균 지수는 지난주 주식 시장 거래에서 3.2% 상승했습니다. S&P 500 지수는 3.5% 상승했습니다. 나스닥 종합지수는 3.4% 뛰었습니다. 소형주 러셀 2000은 3.9% 폭등했다.
10년 만기 국채 수익률은 11bp 상승한 3.47%를 기록했지만 금요일에는 후퇴했습니다.
미국 원유 선물은 지난주 배럴당 9.25% 급등한 $76.67를 기록했지만 이번 분기에는 여전히 5.7% 하락했습니다.
Tesla (TSLA) on Sunday reported first quarter delivery and production numbers that topped estimates, indicating price cuts it initiated across the globe are boosting demand.
For the quarter, Tesla delivered 422,875 globally, which is an all-time record for the EV-maker. That figure barely topped street estimates of slightly over 421K deliveries. Tesla also produced 440,808 cars for the quarter, easily topping estimates of 432.5K vehicles. While Tesla doesn’t break out sales by region, global sales of the Model 3 and Model Y SUV surged, following price cuts for both vehicles both in the U.S. and abroad.
Tesla cut prices in China first, in early-January with the Chinese-made Model 3 falling by 13.5%, and the Model Y cut by 10%. Tesla the cut prices in the U.S., with the Model 3 RWD falling by 6.4%, and the Model Y Long range dropping by nearly 20%. Sales in the U.S. were given an even bigger boost when when the IRS in early January allowed all versions of the Model Y to fall under the $80,000 MSRP price limit for tax credit eligibility. It had been reported since then that production wait time for the Model Y pushed out considerably after the IRS ruling.
Returning to deliveries, Tesla CEO Elon Musk said during the company’s Q4 earnings call that he expected Tesla to deliver 1.8 million vehicles for the year, and if there aren’t any production hiccups, that 2 million deliveries would be achievable. The company also indicated its highly-anticipated Cybertruck would enter production in the back half of 2023.
Finally, Tesla said in its delivery report that it would post first quarter financial results after the market close on Wednesday, April 19th, with the investor call scheduled for 5:30p ET on the same day.
Dow Jones will open Sunday evening, along with S&P 500 and Nasdaq futures. Tesla deliveries are in focus, along with a surprise Saudi-led OPEC+ crude oil output cut.
The stock market rally showed strong action this past week, as bank fears ebbed. The major indexes reclaimed key levels as many leading stocks flashed buy signals or set up
reported first-quarter delivery and production figures Sunday, with sales hitting a record thanks to hefty price cuts but falling short of views. China EV rivals BYD (BYDDF), Nio (NIO), XPeng (XPEV) and Li Auto (LI) have already reported reported March and first-quarter sales.Tesla stock broke past a buy point Friday, but is just below the 200-day moving average. LI stock is just below a buy point. BYD stock has rebounded to near an aggressive entry. XPeng and Nio stock are also trending higher but have work to do.
Meanwhile, General Motors (GM), Chrysler-parent Stellantis (STLA) and several other automakers will release first-quarter U.S. sales on Monday. Ford Motor (F) will be out on Tuesday. STLA stock is setting up near a buy point while GM and most other traditional automakers need repair work.
Stock Market Rally
The stock market rally started this past week sluggishly, but took a decisively bullish turn starting Wednesday, closing near weekly highs.
The Dow Jones Industrial Average ran up 3.2% in last week's stock market trading. The S&P 500 index leapt 3.5%. The Nasdaq composite jumped 3.4%. The small-cap Russell 2000 popped 3.9%.
The 10-year Treasury yield rose 11 basis points to 3.47%, but pulled back Friday.
U.S. crude oil futures surged 9.25% to $76.67 a barrel last week, but still fell 5.7% for the quarter.