Tesla는 기존의 내연 기관(ICE) 차량보다 낮은 단위당 비용으로 전기 자동차를 제작하기 위해 노력해 왔습니다. .거기에 도달하기 위해 회사는 Gigafactories를 설계하고 건설하는 데 집중해 왔습니다. CEO Elon Musk는 이를 "기계를 만드는 기계를 만드는 것"이라고 말하며 공장을 전체 생산 프로세스의 일부로 만드는 것과 같습니다.
Tesla가 2017년 Model 3의 램프로 생산 지옥에 들어갔을 때, Fremont의 생산 라인에서 굴러떨어진 각 차량은 적자 판매되고 있었습니다.
.월요일 샌프란시스코에서 열린 Goldman Sachs 컨퍼런스에서 연설한 Investor Relations의 VP Martin Viecha에 따르면 각 차량의 제작 비용은 84,000달러입니다.
그러나 자동화 및 제조 단순화에 대한 Musk의 비전은 결실을 맺었으며 Model 3가 도입된 후 5년 동안 그 비용은 차량당 36,000달러로 57% 이상 줄어들었습니다.
.이러한 막대한 비용 절감을 더욱 두드러지게 만드는 것은 그 중 어느 것도 전통적으로 생산하는 자동차의 가장 비싼 부품인 더 저렴한 배터리 비용에서 비롯된 것이 아니라는 것입니다.
viecha는 새로운 Gigafactory 설계와 단순화된 차량 설계로 인해 비용 절감이 실현되어 제조가 더 쉽고 빨라졌다고 말했습니다.
그는 또한 목적에 맞게 제작된 Gigafactories가 증가하고 더 많은 자동차를 생산함에 따라 36,000달러의 비용이 더욱 줄어들 것이라고 덧붙였습니다.
그러나 Viecha는 또한 이러한 낮은 비용이 가까운 장래에 더 저렴한 새로운 Tesla 모델로 전환되지 않을 것이라고 지적했습니다. .이것은 예상보다 강력하고 "곧 새 모델의 필요성을 줄인" Model 3 및 Model Y에 대한 수요가 매우 높기 때문입니다. (Business Insider를 통해)
.그들의 Fremont 공장이 회사를 가장 어려운 시기를 지나도록 이끌었지만, Viecha는 Viecha가 더 저렴한 가격으로 자동차를 생산할 수 있는 상하이, 베를린, 텍사스에 있는 회사의 새로운 Gigafactories에 비해 자동차를 제조하기에 이상적이지 않은 장소가 되어가고 있습니다. 프리몬트보다
그렇다고 Tesla가 첫 번째 자동차 공장을 포기한다는 의미는 아닙니다. Tesla가 최근 배터리 제조 라인 추가 계획을 제출하면서 반대 현상이 발생하고 있습니다. .Musk는 또한 최근 Fremont를 크게 확장하는 것을 고려하고 있다고 말했지만 그 확장이 어떤 모습일지에 대한 세부정보는 제공하지 않았습니다.
.viecha는 월요일 컨퍼런스에서 수년 만에 처음으로 Tesla가 자동차 및 에너지 비즈니스 모두에 충분한 배터리를 공급할 수 있다고 밝혔습니다.
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내연기관 차량보다
더 싸게 , 비용절감하는 방법을 찾는중...
이게 테슬라의 가장 무서운 경쟁력이 아닌가
싶습니다...
빨리 따라오지못하면 너희는 모두 망할것
이라고 경고하고있음.
.Tesla has been striving to build their electric vehicles at a lower per unit cost than traditional internal combustion engine (ICE) vehicles. To get there the company has been keenly focused on designing and building their Gigafactories, which CEO Elon Musk says is like “building the machine that builds the machine,” in turn making the factory part of the overall production process.
When Tesla entered production hell with the ramp of the Model 3 in 2017, each vehicle that rolled off the production line in Fremont was being sold at a loss.
According to VP of Investor Relations Martin Viecha, who spoke at a Goldman Sachs conference in San Francisco on Monday, each vehicle cost $84,000 to build.
However Musk’s vision of automation and manufacturing simplification has paid off, and in the five years since the Model 3 was introduced, that cost has shrunk more than 57% to just $36,000 per vehicle.
What makes these massive savings even more remarkable is that none of it came from cheaper battery costs, traditionally the most expensive part of the car to produce.
Viecha said the savings were realized from their new Gigafactory design and simplified vehicle design making manufacturing easier and quicker.
He also added that as their purpose-built Gigafactories ramp and produce more cars, that $36,000 cost will shrink even further.
But Viecha also pointed out that theses low costs will not translate into a new cheaper model Tesla in the near future. This is because of the extremely high demand for the Model 3 and Model Y, which has been stronger than expected and “reduces the need for a new model any time soon.” (via Business Insider)
Even though their Fremont factory has carried the company through its most difficult years, it is quickly becoming a less than ideal place to build cars compared to the company’s new Gigafactories in Shanghai, Berlin, and Texas, which Viecha says can produce cars at a cheaper rate than Fremont.
This doesn’t mean Tesla is giving up on its first vehicle factory. The opposite is happening as Tesla recently filed plans to add a battery manufacturing line. Musk has also said recently they are considering expanding Fremont significantly, but he did not provide details on what that expansion might look like.
Viecha also shared at the conference on Monday that for the first time in many years Tesla has enough battery supply for both their automotive and energy businesses.
https://m.blog.naver.com/wkdnsskfk/222874061675
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