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미국증시 중요 뉴스정리

미국, 실업률이 3.7%를 유지

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미 증시, 지표 결과에 따른 금리 급변동에 반응을 보이다 강보합 마감

ㄴ어제 sqqq조금 오르다가 tqqq로 수급이 모이더니 단타치고 내려왔군요 힝... 증시가 힘이 없어진것 같아서 아쉽습니다 이전에는 엄청 힘도좋고 계속 신규매수세도 따라붙았는데 말이죠

미 증시는 고용보고서 발표 후 국채 금리가 급등하기도 했지만, 금리 상승폭이 축소된 점, 그리고 최근 하락에 따른 되돌림으로 기술주 중심으로 상승 출발. 이후 ISM서비스업 지수의 급격한 위축에 따른 국채 금리의 하락 전환에 힘입어 상승폭을 확대. 그러나 시간이 지나며 재차 금리가 상승을 확대하자 하락전환하는 등 뚜렷한 방향성 없이 보합권 등락을 보이다 금융과 헬스케어 업종 중심으로 강세를 보이며 강보합 마감(다우 +0.07%, 나스닥 +0.09%, S&P500 +0.18%, 러셀2000 -0.34%, 필라델피아 반도체 지수 +0.63%)

폭스비즈니스 수석 특파원 찰스 가스파리노(Charles Gasparino)가 X를 통해 "익명 발행사에 따르면 비트코인 현물 ETF 승인 관련 미국 증권거래위원회(SEC) 결정은 다음 주에 나올 것"이라고 전했다. 이어 "신청서 제출 시점에 따라 결정 일정은 조금씩 달라질 수 있으며, SEC가 한꺼번에 결정을 통보할 수도 있다"고 덧붙였다.

*변화 요인: 고용보고서와 ISM서비스업지수

미국 비농업 고용자수는 지난달 수치가 19.9만건에서 17만 3천건으로 하향된 가운데 12월에는 예상했던 16만 4천 건을 상회한 21.6만 건으로 발표. 세부적으로 정부 고용이 5.2만 건 증가한 가운데 레저 및 접객업은 4만 건 증가. 그 외 건설이 1.2만 건, 창고형 소매업이 1.4만 건 의류 및 액세서리가 1.2만 건 증가. 반면, 백화점이 1.3만 건 택배업이 3.2만 건 감소했으며 식음료나 전자제품 대리점 등도 위축.

고용참여율은 62.8%에서 62.5%로 감소한 가운데 실업률이 3.7%를 유지. 시간당 임금은 전월 대비 0.4% 증가해 전년 대비로는 4.0%에서 4.1%로 상승. 주간 노동 시간은 34.4시간에서 34.3시간으로 감소. 대체로 고용자수는 견고한 모습을 보였으나, 경제적 이유로 파트타임 일자리 증가도 뚜렷해 질적인 면에서는 그리 좋은 모습은 아니었음. 그렇기 때문에 결과 발표 후 10년물 국채 금리가 4.1%를 넘어서기도 했지만, 곧바로 되돌림이 유입되며 상승폭을 축소

이런 가운데 장중 발표된 12월 ISM 서비스업지수가 52.7에서 50.6으로 크게 위축. 세부적으로 향후 전망을 알 수 있는 신규주문이 55.5에서 52.8로 둔화된 가운데 고용지수가 50.7에서 43.3으로 급락. 신규수출주문 등도 둔화. ISM 제조업지수가 여전히 기준선인 50을 하회한 47.4에 그친 가운데 그동안 경기를 견인해왔던 서비스업의 급격한 둔화 가능성은 경기에 대한 우려를 자극. 실제 10년물 국채 금리는 지표 발표 후 3.95%까지 급격하게 하락 전환하기도 했음

결국 미국 경제지표 결과를 보면 고용이 여전히 견고하지만 질적으로 그리 우호적이지 않아 향후 고용 둔화 가능성이 더욱 높아졌으며, 제조업에 이어 서비스업의 위축도 점차 현실화 되고 있어 경기의 위축 가능성을 더욱 높임. 이로 인해 실적 시즌 기업들은 향후 전망을 하향 조정할 우려가 높아 종목 변동성 확대 가능성이 높아짐.

*특징 종목: 엔비디아 상승 Vs. 애플 하락 지속

엔비디아(+2.29%)는 BOA가 앞으로 AI칩 판매를 통해 2년동안 1,000억 달러 수익을 창출 할 것이라고 전망하자 상승. 더불어 이렇게 얻은 수익 중 300~350억 달러는 자사주 매입에 사용할 것이라고 전망한 점도 투자심리에 우호적인 영향. AMD(+1.89%), 마벨 테크(+3.19%), 슈퍼 마이크로(+1.15%) 등도 동반 상승. 반면, 팔란티어(-1.66%)는 제프리스가 AI관련 낙관주의로 과대 평가 되었다며 투자의견을 하향 조정한 여파로 하락.

국채 금리 상승과 고용의 안정을 보이자 JP모건(+0.50%), BOA(+1.86%), 씨티그룹(+1.04%) 등 대형 금융주는 물론, 코메리카(+2.61%), 웨스턴 얼라이언스(+1.49%), 이스트웨스트뱅코프(+2.00%) 등 금융주가 강세. 물론, 채권 가격 하락으로 미 실현 손실이 확대되기는 했지만, 고용과 서비스업지표로 연준의 금리인상 기조는 확실히 종료 됐다는 점이 투자 심리에 안정적

애플(-0.40%)은 최근 최근 하락에 따른 반발 매수세로 상승하기도 했으나 여전히 실적에 대한 우려가 유입되며 하락 마감. 이는 애플 부품업체인 폭스콘의 1분기 매출 감소 가능성이 제기된 데 따른 것으로 추정. 쿼보(+0.13%), 스카이웍(+0.05%), 퀄컴(+0.41%), 아날로그 디바이스(+0.26%) 등 애플 부품주는 최근 하락에 따른 일부 매수세가 유입되며 강보합을 보인 점도 특징.

코스트코(+1.18%)는 12월 매출이 전자상거래 부문을 중심으로 전년 대비 9.9% 증가했다고 발표하자 상승. 피트니스 회사인 펠로톤(+9.62%)은 티톡과 파트너십을 맺어 가입자수 증가 기대 등으로 20% 가까이 급등 후 상승폭 일부 축소.


Koreans always say it's hard to live, it's hard.
Prices went up so much that I bought a lunch box
The cost of gas goes up so high that I spend the winter with an electric heater
I have a year-end party at home because the cost of eating out is high

If my salary goes up
I don't know that other people's salaries also go up.
My salary is capitalism
A person's salary is socialist?
I'm going to privatize the profits
The cost is the evil Simpo trying to socialize
I don't know it's making our lives difficult.
Living in infinite selfishness
find a case for a person and find a way

I stepped on others and climbed up
You have to live in a nice car, nice clothes, and a nice house
I want other people's babies to live like Heungbu's children
Since 50 million people have that thought
in exhausting competition, awareness, envy, and jealousy
Life is always difficult for us.
I don't think it's possible for a country or society to do all of this
I'm hoping you'll do it.

It's hard because they don't have 200 won
It's hard because I don't have money to buy omakase
It's hard because I don't have money to travel abroad
It's hard because I don't have money to buy a new apartment
It's hard because I don't have money to buy a car.
It's hard because you don't have money to live like everyone else.
It's not that I don't get married because I don't have money
I don't do it because I don't have the confidence to live like others.

We always live a hard life
I don't know that it's self-inflicted.

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[Exclusive] 2030 "I have to buy Erusha just by eating ramen"... I heard that more than half of the luxury customers have passed

🤔I'm in trouble because I like luxury goods, I need to save it when I'm young to guarantee my old age, do you think the state guarantees it? 🤔

The MZ generation has emerged as the largest consumer of luxury brands called luxury brands. Based on the number of luxury goods purchased last year, the MZ generation accounted for more than half of all age groups.

Generation MZ tended to express individuality through luxury brands that were lower than ultra-high-priced brands such as Hermes and Chanel, and this atmosphere continued despite the economic downturn.

According to a consumer analysis report by Lotte Members secured by Maeil Economy on Thursday, 17.4 percent of luxury goods consumers (born between 1995 and 2003) and 38.5 percent of millennials (born between 1980 and 1994) accounted for last year's luxury goods consumers. Generation MZ accounts for 55.9 percent of luxury goods buyers.

The proportion of Generation X (born 1965-1979) and Baby Boomers (born 1954-1964) who are older generations with relatively stable social positions was only 30.7% and 13.4%, respectively.

Generation MZ also purchased luxury goods more frequently than once a month. More than one out of four (26.2 percent) of Gen Z consumers said they purchase luxury goods more than once a month. Some 15.2 percent also purchased luxury goods two to three times a month. Millennials also saw 22.8 percent of consumers buy luxury goods more than once a month. On the other hand, the percentage of Gen X and Baby Boomers who purchase luxury goods more than once a month was only 10.2 percent and 14.8 percent, respectively.

When looking at the estimated income of luxury goods buyers, the vast majority of MZ generation earn less than 50 million won (approx. 27.1 percent of those who earn less than 30 million won (approx. 71 percent of millennials also earned less than 50 million won (approx. It is more than twice that of Gen X (28.8 percent) and Baby Boom (36.6 percent). Many MZ generation buyers are known to target high-end brands such as Balenciaga and Gomdega Song, which are easy to express their individuality, instead of traditional ultra-high-end luxury goods.

In fact, according to SSG, an online shopping platform operated by Shinsegae, overseas luxury watch brands are entering domestic online platforms to strengthen marketing targeting young people.

In August last year, Swiss luxury watch brand Piaget launched its new global product Polo Chronograph, which is priced at 25 million won (approx. 847 U.S. dollars), on SSG.COM for the first time in April last year, Chanel's watch brand "Chanelle Watch" opened on SSG.COM in a pop-up form for the first time on the global e-commerce platform. In addition, watch brands worth hundreds to tens of millions of won (approx. 847,000 dollars) such as Mont Blanc and Ronjin are expanding their online sales channels, including SSG.COM.

This is because the MZ generation, which is more familiar with online shopping, is increasingly trying out watches at department stores and making purchases online. For them, the points of the platform they use frequently are considered more important than the results of purchasing department stores.

mk.co.kr/news/business/…

미국 2년물은 적당히 장기이자율을 반영하면서, 현재 시장 심리를 포함하고 있는 것이라 이 그래프의 장기를 보면 재밌을것 같아 인베스팅에서 한번 봐 봤습니다.
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그래프를 보면서 느껴지는 것은 2가지 입니다.
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첫째는 정말 Great Rotation이 일어날 것인가? (마이너스 금리는 사실상 실패한 정책인것으로 결론이 나고 있기에…), 아니면, 바닥에 깔린채 0% ~ 4% 내외를 왔다갔다 할 것인가? 궁금합니다.
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둘째는 2년물은 올라가기 시작하면 200bp는 그냥 올라가는 구나… 이제 0.86%이니.. 최소 2~2.5%까지는 그냥 상승하겠네…. 현재 분위기에서 더욱 급진적으로 바뀐다고 하더라도 내년에 4번 금리 인상일 것이고, 그렇게 따지면, 2~2.5%까지 가는데 있어서 약 1년 반 정도의 시간이 걸릴 것으로 예상되네요…
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1년 반동안에는 금리가 급락할 만한 일이 없을 가능성이 크다고 생각되면, 이제 1년 반동안 주식시장이 급락하는 모습은 없겠구나.. 스타일 드리프트는 있을지라도… 라는 생각이 듭니다.
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2023년 초중반까지는 주식시장에서 수익을 쥐어짜 봅시다.

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