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미국주식 종목분석

테슬라 이제는 바닥 찍었나?

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Some people say Tesla's sales in the first quarter of 2024 have dampened growth.

1. Elon is emotional, extremely rational, and likely spontaneous, but planned.

It is time to build two new factories, including Giga Mexico. However, risk management is being carried out in the global economic trend that is not being built.

You just want me to expand without thinking?

2. We are upgrading our manufacturing lines without increasing the factory, but there are definitely limitations and there is also a temporary shutdown for this.

Also, it takes time to boost production if you line up accordingly for new vehicles.

Therefore, I personally understand yesterday's sales volume.

3. Even in this situation, they don't let go of their trust in Tesla because they have opportunities.

1) When interest rate cuts begin in the second half of the year, there will certainly be a reaction to sales. And it will also be a window into the factory's construction.

2) Tesla has now built 6 million vehicles. At this rate, it will build 4 million more vehicles in about two and a half years, surpassing 10 million.

You can put FSD here.

3) Optimus is developing at a fast pace. Once put into the factory, it will bring meaningful shift changes.

3. As usual with investment, recent years have certainly been difficult for Tesla shareholders. You cannot dare say 'do this, do that' because you are responsible for the investment.

However, I still chose Holding if I trusted Tesla's growth.


테슬라의 2024년 1분기 판매량을 보고 성장이 꺾였다고 말하는 분들이 있어.

1. 일론은 감정적이면서 지극히 이성적이고, 즉흥적일 것 같지만 계획적이다.

기가 멕시코를 비롯한 새로운 공장을 벌써 2개는 짓고 있어야 하는 시점이다. 그러나 건설하지 않고 있는 것은 세계 경제 흐름 속에 리스크 관리를 하고 있는 것이다.

아무 생각없이 확장만 하길 바라는 것인가?

2. 팩토리를 늘리지 않고 제조 라인들을 업그레이드하고 있지만 분명 한계가 있고 이를 위한 일시 가동 중단도 있다.

또한 새로운 차량들을 위해 그에 맞은 라인업을 하면 생산량을 끌어올리는데 시간이 걸린다.

그렇기에 개인적으로는 어제의 판매량이 이해가 간다.

3. 이러한 상황에도 테슬라에 대한 신뢰를 놓지 않는 것은 기회가 있기 때문이다.

1) 하반기 금리 인하가 시작되면 분명 판매량에 반응이 있을 것이다. 그리고 팩토리 착공에도 창신호가 될 것이다.

2) 현재 테슬라는 600만대의 차량을 만들었다. 현재 속도라면 약 2년 6개월 안에 400만대를 더 만들어 1천만대를 넘어선다.

여기에 FSD가 얹혀지면 된다.

3) 옵티머스의 개발 속도가 빠르다. 팩토리에 투입되면 의미있는 shift 변화를 가지고 올 것이다.

3. 투자가 늘 그렇지만 테슬라 주주들에게 최근 몇년간은 분명 쉽지 않은 기간이다. 투자의 책임은 본인에게 있기에 감히 ‘이래라, 저래라’ 할 수 없다.

다만, 나는 아직도 테슬라의 성장에 신뢰하면 홀딩을 선택했다.

나는 차세대 생산라인은 옵티머스가 생산의 일정부분 담당한다고 봅니다.
따라서 모델2, 옵티머스, 로보택시가 같이 오지 않나 생각합니다.
그래서 텍사스에서 옵티머스가 참여하는 생산라인이 완성되어야 멕시코, 인도 등에 공장을 짓기 시작할 것으로 봅니다.

올해 $TSLA 는 상반기 FSD 계속 미친 속도로 업데이트하다가, 하반기 들어서면 슬슬 옵티머스 양산 이야기가 대세가 될 것임. 연말쯤엔 모델2 프로토타입 나올 것이고... 사실 돈있으면 적립식으로 사는 것이 최고이긴 함

테슬라 FSD가 성공하니, 일론 머스크 자신감이 넘치고 기관들 시각이 한순간에 달라지기 시작함.

상하이 메가팩토리도 본격적으로 건설이 시작될 것이고, 이제 인도량의 지옥에서 해방되어 가는중. 어닝콜이 너무 궁금하다.



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